Ehdokkaat esittelyssä

Veikko Aalto
  on ”Aktiivinen” Eläkeläinen . Harrastuksiin kuuluu kuntoliikunta ja metsästys.

Camilla Antas
, pankkineuvoja, uusporvoolainen. On ollut politiikassa aktiivisesti mukana naapurikunnassa Loviisassa n. 10 vuotta eri luottamustehtävissä sekä järjestötoiminnassa.  Camilla harrastaa yhdistystoiminnan lisäksi kuntoilua ja lukemista sekä rakastaa kesäisin mökkielämää ja veneilyä.

Camilla Antas, bankrådgivare, nyinflyttad borgåbo. Hon har varit aktivt med i politiken c. 10 år i Lovisa där varit både i stadsstyrelsen, fullmäktige och olika nämnder samt ordförande för Samlingspartiet i Lovisanejden. Camillas hobbyn är förutom föreningsverksamhet även motion och läsning och på sommaren älskar hon allt som har med havet och sommarstugelivet att göra.

Tom Blomqvist
, 3 barns far från Kullo. Konsulterings chef.

Tom Blomqvist, 3 lapsen isä Kulloosta. Konsultointi johtaja.

Anna Granfelt
on äiti, vaimo, turvallisuusjohtaja ja yrittäjä. Miten voin olla Sinulle avuksi? #monitoiminainen http://annagranfelt.fi/

Anna Granfelt är mamma, fru, säkerhetsdirektör och företagare. Hur kan jag hjälpa till? #monitoiminainen

Jarmo Grönman Yrittäjä. 3 lapsen isä Tarkkisista. Valtuutettu vuodesta 2001, kaupunginhallituksen jäsen/II varapuheenjohtaja vuodesta 2005.
Vapaa-aikana lähellä sydäntä ovat elämä saaristossa, moottoriurheilu, jääkiekko, käsipallo ja vapaaehtoinen maanpuolustustyö.

Jarmo Grönman Företagare. Pappa till tre söner, tvåspråkig familj som bor i Tarkis. Fullmäktigeledamot sedan år 2001, medlem i stadsstyrelsen och stadsstyrelsens II vice ordförande sedan år 2005. På fritiden ligger livet i skärgården, motorsport, ishockey, handboll och det frivilliga försvarsarbetet nära mitt hjärta.

Mattias Gustafsson
, 23, yrittäjä. Hänen harrastuksiinsa kuuluu moottoriurheilu.

Nea Hjelt on 18-vuotias opiskelija Porvoosta. Kaksikielisestä perheestä kotoisin oleva aktiivinen ja hymyilevä nuori, joka on ollut mukana oppilaskunta- ja tukioppilastoiminassa jo ala-asteelta lähtien. Nea on toiminut 2013-2016 Porvoon Nuorisovaltuuston puheenjohtajana.

Nea Hjelt är 18 år gammal studerande från Borgå. Tvåspråkig, leende och utåtriktad ungdom som har varit aktivt med i elevkår- och stödelevverksamhet. 2013-2016 fungerat som ordförande i Borgå Ungdomsfullmäktige.

Irmeli Hoffrén
on työskennellyt sairaanhoitajana ja hoitotyön esimiehenä Ruotsissa ja Suomessa. Irmelille tärkeitä ovat luonto ja ympäristön merkitys ihmisen hyvinvointiin. Harrastuksiin kuuluu liikunta ja työskentely monissa vapaaehtoisjärjestöissä.

Jari Ilkka
on Porvoossa lähes koko elämänsä asunut 51-vuotias teollisuuden investointiprojektien johtotehtävissä työskentelevä mies. Hänen harrastuksinaan ovat yhdistystoiminta (Porvoon Seudun Ampumaratayhdistys, PSS), moottoripyöräily ja reserviläistoiminta.

Joel Karvinen, 47, auktorisoitu isännöitsijä- ja yrittäjä, kolmen lapsen isä ja kahden prinsessan waari. Joel asuu Myllymäellä, jossa ulkoilee vaimonsa Pian ja kahden Staffin kanssa. Hän mukana poikien kanssa niin lätkässä, motocrossissa kuin eri kamppailulajeissa.

Oskari Kauppi
19, on lukiossa opiskeleva nuori, jonka perheeseen kuuluvat äiti, isä ja kolme nuorempaa veljeä. Vapaa-ajallaan hän harrastaa monipuolisesti liikuntaa, seuraa ammattilaisurheilua ja pitää lukemisesta.

Juha Kittilä
on diplomi-insinööri ja perheenisä. Juhalla on monipuolinen työkokemus organisaatioiden toiminnan kehittämisestä. Harrastuksia ovat kirjansidonta ja virvelikalastus.

Hilkka Knuuttila on eläkeläinen, koulutukseltaan filosofian tohtori. Työuransa aikana Hilkka on tehnyt tutkimus- ja tuotekehitystehtävissä kemianteollisuudessa sekä yliopistoissa (Jyväskylän yliopisto ja Joensuun yliopisto, professorina 2003-2007). Hänen perheeseen kuuluvat aviomies, kolme lasta, neljä lastenlasta ja villakoira Nera. Hilkan harrastuksia ovat vapaaehtoistoiminta (Porvoon kansalliset seniorit, pj 2013-2017 ja Soroptimist International Finland, ohjelmajohtaja), Italia, kirjoittaminen sekä leipominen.

Jaana Koskenniemi 54, on KM ja kotitalousopettaja Näsistä. Hän työskentelee koulutuksen johtotehtävissä Suomen Diakoniaopistossa. Harrastuksiin kuuluvat puutarhanhoito ja Porvoon saaristossa ja lähiluonnossa liikkuminen

Perttu Kotiniitty, 40-vuotias rakennusinsinööri ja opettaja. Työskentelee toimitilarakentamisen sektorilla työmaainsinöörinä. Vapaa-ajalla toimii juniorijääkiekon parissa kahden kouluikäisen poikansa kanssa.

Timo Kouki on viiden pikkulapsen isä. Nykyisin työskentelee palotarkastajana Porvoossa. Aikaisemmin Timo on palvellut mm. Tullissa tutkinnanjohtajana ja ylikonstaapelina poliisissa. Hän on kiinnostunut historiasta, liikunnasta, matkailusta sekä kodin pikku askareista. http://timokouki2017.webnode.fi/

Srba Lukic on ollut yrittäjänä Porvoossa jo 30 vuotta. Aloitteellisuus, ahkeruus, rohkeus ja tiimityöskentely ovat yrittäjän tärkeimpiä ominaisuuksia ja niitä tarvitaan myös, kun päätetään kunnan asioista. Yrittäjyyttä tarvitaan nyt enemmän kuin koskaan. http://www.tuulet.fi/kunnallisvaalit-srba-lukic/

Kari Mervasto 65, on yrittäjä/insinööri Veckjärveltä. Harrastuksiin kuuluu viinit, lavatanssi ja postcrossing. Kuntopolullekin pitäisi ehtiä!

Reijo Mokka DI, ekonomi, eläkkeellä. Reijo teki työuransa kemianteollisuuden esimiestehtävissä ja luottamustoiminta  tehtäviä on aikuiskoulutuksessa ja PU:n puheenjohtajana. Hän on toiminut vammais- ja vanhusneuvostossa ja Kokonniemi Oy:n hallituksen puheenjohtajana. Mielenkiinnon kohteina ovat myös yrittäminen ja työllisyys.

Markku Nappari 53, kohta kolmen lapsen ylpeä isä, kolmannen laskettuaika huhtikuun lopussa. Työskentelee myyntipäällikkönä Plandent Oy:ssä, jo 29 vuoden ajan. Harrastuksina lenkkeily ja kuntosali.

Hilkka-Leena ”Hilu” Orava 42, muutti viisi vuotta sitten takaisin Porvooseen 15 vuoden jälkeen. Yrittäjäperheen lapsena Hilulle on tärkeää Porvoon koko keskusta alueen kehittäminen ja yrittäjyys. Hän on työskennellyt esimiestehtävissä yli 15 vuotta vähittäiskaupan puolella ja nykyään toimii projektikoordinaattorina oppisopimuksen parissa.
Perheen keskipisteenä on 3-vuotias Ilkka-poika sekä kohta 14 vuotta täyttävä Taavi-koira. Perheeseen kuuluu  rakkaan miehen lisäksi hänen 3 teini-ikäistä lasta.

Janne Ranta on 42-vuotias syntyperäinen porvoolainen puuhamies, jonka perheeseen kuuluvat 12-vuotias poika, 14-vuotias tytär sekä vaimo. Janne työskentelee liiketoimintapäällikkönä tukkukaupan alalla. Vapaa-ajalla hän liikuttaa lapsia ja nuoria valmentajana FC Futura Junioreissa, ja hän toimii neljättä vuotta seuran puheenjohtajana.

Zacharias Smouni 34, on ympäristöstä välittävä intohimoinen veneharrastaja, joka viihtyy myös kalastamassa.

Zacharias Smouni är en 34-årig båt och fiske entusiast som bryr sig om miljön.

Dan Tallberg 43, perheenisä. Hän työskentelee kiinteistö- ja hankintapäällikkönä Porvoon seurakuntayhtymässä. Harrastuksiin on jo vuosia kuulunut paikallisen urheiluseuran hallitustyöskentely ja seuratoiminnan puuhamiehenä toimiminen lasten ja nuorten jalkapalloharrastuksen parissa sekä vahvasti viime aikoina ponnistukset Porvoon palloiluolosuhteiden parantamiseksi.

Keijo Thesslund 72, on syntyperäinen porvoolainen nyt eläkkeellä myyjän ammatista Simolinilta, aikaisemmin oli eläkeneuvojana Kelassa. Harrastukset senioritoiminta ja lapsenlapset 6-, 8- ja 11-vuotiaat.

Keijo Thesslund är 72 år infödd borgåbo numera pensionerad försäljare jobbade på Simolin Ab före det var hans yrke pensionsrådgivare på FPA. Hobbyn seniorverksamheten samt barnbarnen 6,8,11 år

Juha-Pekka ”JP” Tyni 49, tietotekniikan insinööri. Hän on työskennellyt teletekniikan alueella yli 20 vuotta. Harrastuksiin kuuluu mökkeily, koiran kanssa puuhailu ja oluen tekeminen työporukan kanssa.

Nina Uski on porvoolainen, positiivinen ja aktiivinen mainostoimistoyrittäjä, visuaalinen suunnittelija AD ja äiti. Hän on iIolla mukana 12- ja 14-vuotiaiden poikiensa urheiluharrastuksissa tukemassa ja kuljettamassa. Nina on kaupunginvaltuutettu, sivistyslautakunnan varapuheenjohtaja, Porvoon Kokoomuksen hallituksen jäsen ja Uudenmaan maakuntavaltuuston varajäsen. Nina tykkää reippailla luonnossa Nelson-koiran kanssa. Muita harrastuksia ovat purjehdus, ruoanlaitto ja jumppaaminen sekä uutena kokeiluna thaiboxing.

Markku Välimäki on syntyperäinen porvoolainen ex-sivistysjohtaja. Kokemusta ja osaamista porvoolaisten hyväksi yli kielirajojen lähes 50 vuotta. Markun harrastuksia ovat kuntoliikunta, metsänhoito, mökkeily, ja monipuolinen järjestötoiminta. www.markkuvalimaki.fi

PORVOON KOKOOMUKSEN EHDOKKAAT

Ehdokkaat esittelyssä