Porvoon Kokoomuksen ensimmäiset aluevaalien ehdokkaat nimetty

Uudenmaan Kokoomuksen piirihallitus on nimennyt ensimmäiset ehdokkaat Itä-Uudenmaan tulevan Hyvinvointialueen tammikuussa käytäviin aluevaaleihin. Ensimmäisessä vaiheessa nimettiin yhteensä 12 ehdokasta, jotka tulevat viidestä eri kunnasta.

Kokoomus eteni Itä-Uudellamaalla kesäkuussa käydyissä kuntavaaleissa hyvin ja vaalivoittoon ylettiin lähes jokaisessa alueen kunnassa. Uudenmaan Kokoomuksen toiminnanjohtaja Janne Pesonen povaa Itä-Uudellemaalle vahvaa vaalitulosta myös aluevaaleissa.

– Porvoossa, Sipoossa ja Loviisassa Kokoomus otti kannatuksessaan isoja harppauksia eteenpäin, mutta historiaa tehtiin myös esimerkiksi Askolassa, jossa Kokoomus nousi nyt suurimmaksi puolueeksi. Aluevaaleissa haluamme edelleen vahvistaa asemiamme alueella ja reippaasti liikkeelle lähtenyt ehdokasasettelu antaa siihen nähdäkseni erinomaiset edellytykset.

Perustettaville hyvinvointialueille ollaan siirtämässä kuntien vastuulla nykyisin olevat sosiaali- ja terveydenhuollon ja pelastustoimen tehtävät.

Kokoomus tulee asettamaan Itä-Uudenmaan Hyvinvointialueen vaaleihin täyden 73 ehdokkaan listan. Seuraavan kerran ehdokkaita nimetään 4. lokakuuta.

• Ehdokasasettelu päättyy 14.12.2021.
  • Ennakkoäänestys kotimaassa: 12. – 18.1.2022
  • Vaalipäivä 23.1.2022
  • Aluevaltuustot aloittavat työnsä 1.3.2022.

Porvoosta nimettiin kahdeksan ehdokasta, joista kolme on nykyistä valtuutettua. Lisätietoja Porvoon Kokoomuksen aluevaalien vaalipäälliköltä: Pertti Elfving Elvilä puh. 0400-840 889, pertti@elvila.fi

Itä-Uudenmaan nimetyt aluevaaliehdokkaat:

Broman Jeanette, yrittäjä, toimitusjohtaja, Porvoo