Valtuustoaloite: liikuntatilojen korotetut vuokrat kohdennettava kyseisten tilojen kunnostamiseen

VALTUUSTOALOITE
Edellytämme, että mahdolliset toteutuneet/toteutettavat liikuntatilojen vuokrien korotukset korvamerkitään urheilutilojen korjaustarpeisiin.
Liikuntapalveluiden tilojen kunnostukset aloitetaan pikimmiten ja määrätietoisesti,
ja että niiden toteutumista seurataan ja raportoidaan säännöllisesti.

Kaupunginvaltuutetut
Nina Uski

Silja Metsola

Pekka Malin

Raija Tölkkö
KOK

Aloitetta tukee myös kaksi varavaltuutettua Reijo Mokka ja Juha Kittilä.

Sivistyslautakunta on monien haasteiden edessä, jotka johtuvat mm koulujen sisäilmaongelmista. Lisäksi monia liikunnan harrastajia kiusaa Porvoon liikuntatilojen huono kunto. Täällä on hyvät mahdollisuudet harrastaa vaikka mitä liikuntaa, mutta kiinteistöjen kunto laahaa onnettomassa alkuperäisessä viime vuosisadan kunnossa.
Juniorijäähalli on romahtamisvaarassa, iso jäähalli nuhjuinen, kulahtanut ja kaipaa kipeästi vähintään kunnollista pintaremonttia. Aurorahallia voidaan pitää vielä auki virkamiesten mukaan, mutta kuinka kauan? Kokonhalli ja Suistohalli ovat vähintään surkeassa epäsiistissä kunnossa.
Kaupungin vuokratontilla oleva yksityisen pitämä tennishalli ei ole tästä joukosta poikkeus.  Joukon jatkoksi ilmoitettiin nuorten aktiivisessa käytössä oleva leirikeskus Övik.
Tarvitsemme kohdennettuja määrärahoja, jotta pystymme laadukkaaseen kiinteistöjen kunnossapitoon ja korjaukseen. Oheisen aloitteen tarkoitus on määrätietoinen
kunnostus ja seuranta urheilutilojen suhteen.

Nina Uski ja Silja Metsola
(KOK)