Brita Andersson

Eläkeläinen

Olen Brita Andersson 74 vuotias.Olen Porvooseen muuttanut 1990. Aikaisemmin olen ollut Kokoomuksessa mukana Heinolassa  -70 luvulla valtuutettuna sekä eri lautakunnissa myös Heinolan Kokoomuksen Naisten puheenjohtajana. 1980-luvulla Järvenpäässä jatkui lautakunta työskentely. Muutto Porvoon Hommanäsiin josta olin jo aikaisemmin hankkinut Hommanäsin tilan. Kartanon kunnostaminen sissipäällikkö T.Löfvingin hengessä oli mieluisaa puuhaa. Neljä ensimmäistä vuotta opetin Kråkön ala-asteella. Kaaduin kohtalokkaasti koulun portailla selkäni vaurioittaen ja jouduin neljänteen selkä leikkaukseen. Maatessani toipilaana syntyi idea pihlajamarjahyytelöstä. Aloin valmistaa perinteistä sima, jouluglögiä, mehuja sekä hilloja ja hyytelöitä.  Olen siis näitten tuotteiden ”äiti”. Näyttelyt, konsertit, teatterit ja esitelmät kesäisin samoin kesäinen Cafe Löfving toivat kulttuuria Hommanäsiin. Nykyisenä kaupunkiin muuttaneena haluan vaikuttaa yhteisiin asioihin jossa kulttuuri, vapaaehtoistyö ja pienyrittäjyys ovat lähellä sydäntäni.

Hej, jag är Brita från Hommanäs. Nyss inflyttad till Borgå stad vill jag påverka med gemensamma beslut. Närmast hjärtat är småföretagare, kultur, och frivillig hjälpverksamhet