Yleinen

Porvoon Kokoomus kiittää!

Eduskuntavaalit 2023 on nyt ohi ja nyt on aika kiittää kaikkia äänestäjiä. Porvoon Kokoomuksen eduskuntavaaliehdokkaan Seppo Ijäksen äänet eivät näin ensimmäisellä kerralla riittäneet eduskuntaa, mutta Sepon sanoin, nälkää jäi seuraaviin vaaleihin! Seppo sai upeat 1716 ääntä, joka oli todella hieno tulos. Porvoolaisista ehdokkaista Seppo sai kolmanneksi eniten ääniä ja Porvoossa Kokoomuksen kannatus nousi 18,3% ja verrattuna viime eduskuntavaaleihin tulos oli +6,1%. Tässä hieman äänimääriä viimeisimmistä eduskuntavaaleista porvoolaisten ehdokkaiden osalta: 2023 Seppo Ijäs 1716 2019 Nina Uski 899 2015 Perttu Tuomaala 1190 2011 Risto Anttonen 865 2007 Harri Kari 807 Kaikkien aikojen menestynein porvoolainen kokoomusehdokas eduskuntavaaleissa on ollut pitkän linjan kokoomuslainen Kimmo Kajaste, joka on myös Porvoon Kokoomus ry:n kunniajäsen. Kajaste oli ehdolla eduskuntaan vuosina 1979 ja 1983. Vuonna 1979 hänen äänimääränsä oli 2986, joka tällöin riitti varamiehen asemaan. Vuonna 1983 eduskuntavaaleissa äänimäärä nousi 3426 ääneen, mutta harmillisesti nämäkään äänet eivät riittäneet pääsemään eduskuntaan. Voit lukea lisää Kimmo Kajasteesta täältä.

Jätä kommentti